czwartek, 18 lipca 2013

Grilluję - wieprza z jabłkami też:)

To ostatni przepis  z serii "Grillluję ... też" wpis. Zrobiłam je przy współpracy z Monini.
Wyszły bardzo smaczne nieoczywiste połączenia.



Większość bardzo prosta- wystarczy uruchomić wyobraźnię i połączyć to co lubimy:)
Wieprzowina z jabłkami to klasyka.
Wzbogacone aromatyczną szałwią i ostrą musztardą cudownie smakuje.  Zapraszam:)




Szaszłyki z polędwiczki wieprzowej z jabłkiem i szałwią w marynacie musztardowej
na 4 porcje


  • 2 polędwiczki wieprzowe
  • 2 jabłka
  • 2 cebule
  • garść posiekanej świeżej szałwii


Marynata musztardowa

  • 3 łyżeczki ostrej musztardy średnioziarnistej (np. rosyjskiej)
  • 3 duże łyżki oliwy szalotkowo - cebulowej
  • 2 łyżki ostu z czerwonego wina Monini
  • łyżeczka pieprzu czarnego – bardzogrubo zmielonego
  • pół łyżeczki bardzo grubo zmielonej kolendry
  • duża szczypta soli

Składniki marynaty wymieszałam. Oczyszczone z błon polędwiczki pokroiłam w plastry ok 12 mm. Cebulę pokroiłam w grube plasterki. Jabłek nie obierałam tylko podzieliłam na ósemki. Posiekaną szałwię zmażdzyłam nożem i wtarłam ją w mięso – a następnie wymieszałm wszystko z marynatą. Mięso należy marynować minimum 45 minut. Gotowe aromatyczne kawałki nadziałam na namoczone patyczki i upiekłam na grillu na wolnym ogniu. Zajęło to ok 20 minut.Ważne by mięso nie było różowe!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...