sobota, 19 maja 2012

Lunch przy okazji



Robiąc ciasto drożdżowe zrobiłam się bardzo głodna. Pomysł na lunch był bardzo spontaniczny.
Niewiele myśląc oderwałam kawałek ciasta i rozwałkowałam bardzo cienko. Z lodówki wyjęłam świeżutkie zielone szparagi i zakosiłam kawałek pysznego baleronu mojemu K. 
Tak to nie pomyłka - połączyłam słodkie ciasto, wędlinę i szparagi.


  Świderki z baleronem i szparagami

Rozwałkowane ciasto pokroiłam w 2 cm paski, na każdym położyłam ćwierć plasterka baleronu i owinęłam tym po 2 szparagi. Główki szparagów zabezpieczyłam folią aluminiową. Ciasto posmarowałam żółtkiem z wodą - piekłam 8 minut w 200 stopniach. 

Co tu dużo mówić - powtórzę:)


Wyraźny szparagowy smak, chrupiący słonawy baleron i słodkie ciasto wspaniale się uzupełniały. 
Oczywiście to tylko propozycja - możecie użyć każdego rodzaju ciasta - ale właśnie ze słodkim drożdżowym będzie najciekawiej:)


Szparagi na stółCzas na piknik 2012

9 komentarzy:

  1. narobiłaś mi smaku! świetny sponatniczny pomysł na obiad,
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie
    Szana ;)
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. swiderki sie super prezentuja. bardzo fajny pomysl!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wyglądają, fajny pomysł na podanie szparagów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały przepis! Dziękuję za udział w akcji piknikowej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. miło mieć to wszystko w lodówce! pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. co można użyć zamiast szparagów? teraz nie sezon ale chętnie zrobiłabym świderki bo wyglądają super

    OdpowiedzUsuń
  7. co można dodać zamiast szparagów? teraz nie sezon na nie, ale na przyjęciu takie świdry wyglądałyby na stole bajecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świetnie wyszły z pomidorkami koktajlowymi i serkiem camembert, a w chwili obecnej polecam figi - idealnie komponują się z szynką a zapieczone smakują wspaniale:), jeśli wolisz coś długiego i warzywnego to może papryka lub cukinia pocięta w wąskie paski== a tak na marginesie - cudnie smakują świdry z samym boczkiem:)(ważne by był tylko wędzony a nie gotowany)

      Usuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...