wtorek, 30 września 2014

Delikatny pasztet z gęsich watróbek o owocowej nucie




Wpis jest przygotowany specjalnie na konkurs Almette.

Zainspirował mnie smak Serka Almette  fruit z Wiśnia i Żurawiną. Tekstura jest delikatna i jedwabista. Polecam na szczególne okazje zwłaszcza z dodatkiem domowej konitury żurawinowej i chrupiącej bagietki.




Aksamitny pasztet z gęsich wątróbek o owocowej nucie

400 g oczyszczonych gęsich watróbek
100 ml mleka
2 serki Almette  fruit z Wiśnia i Żurawiną
4 jajka
4 drobno posiekane szalotki
kilka gałązek tymianku
100 g masła
drobno zmielony pieprz
pół szklanki suszonych wiśni
pół szklanki obranych migdałów
sól
50 ml brandy lub destylatu z wiśni
pół dekikatej bułki namoczonej w mleku i odciśnietej

Dodatkowo

100 g masła
listki tymianku
grubo zmielony czarny pieprz
grubo mielona kolendra

Oczyszczone wątróbki namoczyłam kilka godzin w mleku.
Drobno poskiekane szalotki poddusiłam do miękkości z masłem i gałązkami tymianku.
W robocie kuchennym zmiksowałam najpierw zeszkloną cebulkę (bez tymianku) z jajkami, odsączoną watróbką, bułką oraz pieprzem i solą. Całość przetarłam przez sito i wymieszałam z roztartymi serkami oraz wiśniami i mgdałami.
Wlałam do foremki wyłożonej grubo posmarowaną folią aluminiową, lekko przykryłam i w kąpieli wodnej piekłam ok 60 minut w 170 stopniach C.
Po wystudzeniu zalałam rozpuszczonym z listkami tymianku i mieszanką przpraw masłem.
Trzymałam w lodówce przez całą noc.
Przed podaniemnaezy ostroznie wyjąć pasztet z foremki i ułożyc na desce.
Idealnie smakuje z wytrawną konfiturą z żurawin łagodzącą jego delikatną słodycz.

Smacznego







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...