piątek, 13 kwietnia 2012

Zupa rybna - pierwsze podejście



Propozycja na piątek i każdy inny dzień tygodnia. Zupa rybna z ziemniakami. Prosta i pyszna. Jej podstawą jest bulion rybny. (Ugotowałam go z resztek, kręgosłupów ryb morskich i włoszczyzny). Oprócz tego kilka składników  i ryba. Aromatyczny rosół z ziemniakami. Brzmi prosto - owszem - ale każdy kto spróbuje zakocha się w tym smaku.


Zupa rybna z ziemniakami

4 średnie nie rozpadające się ziemniaki
2 łyżki oliwy

pół zielonej papryki (niekoniecznie) + dodatkowo 1 łyżka pokrojona w kostkę 
pół ząbka czosnku
1 średnia cebula
100 ml białego wytrawnego wina

szczypta szafranu
1 litr bulionu rybnego
4 gałązki pietruszki
6 pomidorków koktajlowych
150 g ryby o białym mięsie (użyłam resztek mrożonej żabnicy i to był strzał w dziesiątkę)
mała szczypta białego pieprzu
sól do smaku
odrobiona wędzonej papryki
świeży tymianek (ok łyżeczki)

W rondlu rozgrzałam oliwę i wrzucałam kolejno - pokrojone w talarki ziemniaki, pokrojoną w piórka cebulę, pokrojoną w paski paprykę. Podsmażyłam przez chwilę i dorzuciłam posiekany czosnek. Właściwie od razu wlałam wino. Po odparowaniu dolałam bulion, całe gałązki pietruszki, połowę tymianku i gotowałam do czasu aż ziemniaki były już miękkie. 
Wtedy do garnka powędrował szafran, pieprz, sól, pokrojone pomidorki, zielona papryka w kostkach oraz kawałki ryby.
Przykryłam i na minimalnym ogniu podgrzewałam ok 3 minut. 
Odłowiłam natkę i zupa powędrowała na talerze. Tam przyprawiałam ją odrobiną wędzonej papryki i resztą tymianku.
Naprawdę polecam.
Jak na pierwszą zupę rybna wyszło całkiem - całkiem.

Dania Postne




2 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam zupy rybnej, ale Twój przepis zachęca mnie do jak najszybszego zrobienia:)Pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie robiła rybnej jeszcze.
    Twój udany debiut jednak powoduje, że nabrałam pewności siebie i chęci, aby spróbować..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...