poniedziałek, 13 maja 2013

Burgery

Hamburger w bagietce włoskiej z rukolą, szpinakiem i sosem hamburgerowym z whiskey

Burgery i ja to miłość trudna i bolesna. Kocham dobrze nadziane soczyste burgery - uwielbiam po prostu pyszną bułkę nadzianą kotletem z sosem i warzywami. Kotlet nie musi być mięsny - bo bardzo smakują mi też tez kotlety rybne i warzywne. Mam ogromny problem z burgerami na mieście. Te najpopularniejsze z sieci na M i B zupełnie mi nie odpowiadają. Za słone - nie jestem w stanie ich zjeść. Wieczorem na mieście wolę coś lżejszego ale jeśli się skuszę to  niestety nie zawsze są choćby poprawne (czyli według mojego prywatnego foodfiltra - nie trujące)
. Z czystym sumieniem polecić mogę BigAffoBurger  w Affogato, który jeszcze nigdy nie zawiódł.  Wieść niesie że burgery pojawiające się na mieście  ( w Łodzi) są już niezłe - gdy spróbuję to oczywiście opiszę:)
Ostatnio burgery rozgościły się na naszym stole.  I nie przeszkadza mi fatalna pogoda - jestem ponad to. Smażę kotlety na patelni (uwaga super patent - patelnia wyłożona papierem do pieczenia przyciętym tak by zakrywał dno - na to odrobina tłuszczu i nic nie przywiera a patelnię wystarczy przetrzeć:)).

Podstawowy przepis na hamburgery i bułeczki znajduje się TUTAJ.  Tym razem zmodyfikowałam sos.  Nie zawsze mam ochotę piec bułki - dlatego szukam dobrej jakości bułek w piekarniach - moim ostatnim odkryciem jest bagietka włoska - idealnie się sprawdza i właśnie taką wykorzystałam do pysznego burgera ze zdjęcia na początku wpisu. z lekko włoskimi smaczkami

Burger wołowy we włoskiej bagietce na zakwasie

(6-7 kanapek)


1 kg mięsa wołowego marynowanego w maślance (u mnie ok 12 h)
łyżka pieprzu młotkowanego z kolendrą
4 małe młode cebulki
odrobina chili
7 łyżek oliwy
łyżka sosu sojowego

dodatkowo
garść młodego szpinaku
garść rukoli
6-7 plastrów cebuli
6-7 plastrów pomidora
ulubiony sos polecam ten z whiskey:) przepis poniżej

Dwukrotnie zmielone na grubym sicie mięso wymieszałam z pozostałymi składnikami dodając połowę oliwy.  Resztą oliwy posmarowałam kotlety i smażyłam je na bardzo rozgrzanej patelni po ok 3 minuty z każdej. Nie lubię tłumić doskonałego smaku zrumienionego mięsa więc dodatki zastosowałam bardzo oszczędnie - whiskey z sosu dodała ciekawego dymnego posmaku. Polecam:)






Pyszny sos do hamburgerów z whiskey
- 3 łyżki majonezu
- łyżeczka dobrej jakości przecieru pomidorowego lub dobrego ketchupu
- szczypta wędzonej papryki ( można dodać zwykłą ale to już inny smak)
- łyżka whiskey

Składniki po prostu wymieszać.  (a burgera z tym sosem widać na początku wpisu)


Inny sos cieszący się sporym powodzeniem to

Sos jogurtowy z ogórkiem i chili

Mini hamburger wg tego przepisu z jogurtowym sosem z ogórkiem i chili
- opakowanie gęstego jogurtu w typie greckim
- pół czerwonego drobno posiekanego chili
- pół ogórka pokrojonego w drobną kostkę
-pół ząbka czosnku drobno startego
- łyżka posiekanego koperku
- kilka posiekanych listków mięty
- sok z połowy limonki
- sól
- 2 łyżki oliwy

I znów banalnie prosty sos - wystarczy wszystko wymieszać - dobrze jeśli postoi kilka minut:)






2 komentarze:

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...