poniedziałek, 27 maja 2013

Racuchy z rabarbarem



Mamy ogromną słabość do smażonych potraw. Moje K. może je jeść bez obaw o utratę linii, ja no cóż ... :).
Kilka dni temu na fanpage mojej koleżanki Agaty zobaczyłam placki z rabarbarem. Przyznaję nie jadłam ich do tej pory. Ale gdy zapytałam moje K. rozpromienił się cały. Stwierdził, że racuchy z rabarbarem są super i On jest jak najbardziej na tak i gdybym mogła to On oczywiście i bardzo chętnie:). 
Efektem był dzisiejszy obiad. Na przekór chmurom i deszczowej pogodzie na talerze wrzuciliśmy słoneczne racuchy. Kwaśne jak ...pogoda, wiosenne. 
Jako dodatek świetnie sprawdził się zrobiony na szybko sos truskawkowy. Połączenie rabarbaru i truskawek od dawna należy do moich ulubionych i był to świetny sposób na wykorzystanie ostatnich zapasów z zamrażarki. 
Te racuchy zagoszczą w naszym wiosennym menu na stałe. Świetne na zimne dni. 
Oparłam się na moim ulubionym przepisie na racuchy na maślance ale maślankę kefirem i dorzuciłam rabarbar a całość przygotowań uprościłam.
Polecam.


 Racuchy na kefirze z rabarbarem


1 szklanka maślanki
2 szklanki przesianej mąki pszennej
2 jajka
1/2 łyżki cukru
szczypta soli
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżka ekstraktu waniliowego
6 łodyg rabarbaru
olej do smażenia

Do miski przesiałam mąkę,sodę, cukier oraz sól. Wlałam jajka i kefir a całość dokładnie rozmieszałam trzepaczką.Na koniec wrzuciłam pokrojony w 1.5 cm kawałki rabarbar i wlałam ekstrakt waniliowy. 
Na grubej żeliwnej patelni rozgrzałam olej. Placuszki nakładałam łyżką (nie chciałam by były zbyt duże) i smażyłam je na średnim ogniu. Pięknie wyrosły. Gdy były złote z obu stron przekładałam je na talerz z papierem i dokładnie odsączałam.
Podałam z cukrem pudrem i sosem truskawkowym.

Błyskawiczny sos truskawkowy

2 łyżki cukru
szklanka mrożonych truskawek
kieliszek pieprzówki

Do rondelka wsypałam cukier i bardzo lekko go skarmelizowałam na słomkowy kolor - dorzuciłam mrożone truskawki i wlałam pieprzówkę (można dolać inny alkohol - gotujemy więc odparuje ale smak pozostanie:P).
Gdy truskawki były już miękkie czyli po ok 5 minutach zmiksowałam wszystko na gładki sos. 
Można go jeść na ciepło i na zimno. 
Doskonale pasuje do racuszków rabarbarowych.

3 komentarze:

  1. Wiosna na talerzu trochę doslodzona z racji pogody :)

    Pozdrawiam,
    Agata

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam, polane takim sosem! muszą wyśmienicie smakować:)
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w rabarbarowej akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś zrobiłam. Podałam tylko z cukrem pudrem, ale trzeba dobrze posłodzić. bo są dość kwaśne. Wyszły mi 24 racuszki. Smakowały wszystkim!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...