poniedziałek, 3 czerwca 2013

Grilluję.... ser też

Grillowanie latem to właściwie obowiązek. A ja jestem bardzo obowiązkowa:):):) (to info dla tych którzy mnie nie znają bo cała reszta zna prawdę:):):)). 
Dzisiajszy przepis to propozycja bardziej wykwintna niż zazwyczaj proponuję. Połączenie deseru i dania serowego. 
Wariacja na temat popularnego grillowanego sera z owocami (żurawiną). Tutaj użyłam jednak lekko pikantnej owocowej salsy o bogatym ale orzeźwiającym smaku i glassy balsamicznej.
Polecam:)

 Ser camembert z grilla z salsą z ciemnych winogron  i mięty

1 ser typu camembert
ok 100 g ciemnych winogron bezpestkowych lub wypestkowanych
1 łyżka octu z czerwonego wina Monini
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka drobno posiekanej mięty
duża szczypta młotkowanego pieprzu
duża szczypta młotkowanej kolendry
1 łyżka oliwy Gran Fruttato Monini
Do dekoracji
Glassa balsamiczna Monini
świeża mięta

Nietypowy , wyjątkowy deser serowy - idealne zwieńczenie grilla. Ser grillowałam na ruszcie aby w środku był prawie płynny. Grubo pokrojone, wypestkowane! winogrona polałam octem, miodem i wymieszałam z przyprawami. Na sama koniec dodałam dla podkreślenia owocowości oliwę Gran Fruttato.
Na zgrillowany serek nałożyłam salsę a całość udekorowałam Glassą balsamiczną Monini i miętą.
Salsę można przygotować wcześniej i zabrac w słoiku np na grilla do przyjaciół:)  
Uwaga: 1 serek to naszym zdaniem porcja dla min 2 osób. Zwłaszcza gdy traktujemy go jako deser serowy:):)




1 komentarz:

  1. To musi byś wspaniałe!!! - wszystkie składniki pojedynczo uwielbiam, a ich połączenie - cóż powiedzieć - fantastyczny pomysł :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...