czwartek, 2 maja 2013

Pokrzywa i .... nie parzy



Tegoroczna majówka....  hmm jest inna niż zpalanowana. 
Spacer po okolicznych łąkach z wesołą gromadką był owocny w odkrycia, stary sad z bardzo starymi jabłoniami obsypanymi delikatnymi pąkami kwiatowymi. Przyjacióka, która wpada z przepysznym tiramisu i polowanie na pokrzywy. 
Tak. Postanowiłam rozprawić się z tymi parzącymi paskudztwami. Do tej pory to one były górą a ja miałam niezbyt przyjemne wspomnienia.  Bo czy przyjemne jest np. wpadnięcie w pokrzywy w stroju kapielowym?
Teraz poddałam je brutalnemu traktowaniu. Najpierw z małymi pomocnikami urwaliśmy im głowy, które potraktowałam wrzątkiem a następnie dosłownie posiekałam je na miazgę. Było warto, dzika satysfakcja z załatwienia pokrzyw została dodatkowo osłodzona ich wspaniałym smakiem.

Zapraszam



Makaron świderki z fasolką i pesto pokrzywowym
(6 porcji)

400 g makaronu świderki
400 g mrożonej fasolki
szklanka pesto pokrzywowego
4 łyżki orzeszków pinii

Makaron ugotowałam al dente dodając do niego na 4 minuty przed końcem gotowania mrożoną fasolkę - (ja lubię jędrną ale jeśli wolisz miękką możesz gotować od początku razem z makaronem). Odcedziłam zachowując ok pół szklanki wody z gotowania. Kluski wymieszałam z pesto podlewając wodą. Posypałam uprażonymi na złoto orzeszkami. 
Dla chętnych ser:) 



Wiosenne pesto pokrzywowe

150 g młodych pokrzyw (same czubki)
pół szklanki migdałów
mały zabek czosnku
75 ml najlepszej oliwy (użyłam BIOS Monini)
szczypta soli
duża szczypta pieprzu


Młode pokrzywy (użyłam samych czubków) opłukałam pod bieżąca wodą i sparzyłam wrzatkiem. Migdały podprażyłam na patelni - uważając by ich nie przypalić. Zmiksowałam je z pokrzywami oraz czosnkiem solą i pieprzem - dodatkowo łącząc z oliwą. 

Pesto jest bardzo smaczne, o dekilatnym posmaku pokrzyw - bardzo przyjemnym. Co ciekawe młode pokrzywy nie parzą - i częściej będą gościć na naszym stole:).


Przywołujemy wiosnę!!!Zielnik Kuchenny 2013



1 komentarz:

  1. bardzo lubię pokrzywę, a jeszcze jej nie jadłam w formie pesto - świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...