wtorek, 10 maja 2011

Wiosenna tarta z botwinką



Wiosna na straganach, wiosna na talerzu. Nie mogę oprzeć się młodym ziemniakom, botwince i koprowi. Wiem, wiem są pędzone, zagraniczne - ale i tak pyszne. Przepisu na tą tartę długo szukałam. Ale nie znalazłam. Na szczęście wiedziałam jak ma smakować i tak właśnie ją zrobiłam. To mój własny przepis. Moje K. powiedziało, że dobre.  Pablo - hiszpański kolega nie wierzył, że sama ją zrobiłam. Swierdził "It is so delicious".




Tarta z botwinką 

Ciasto:

150 g mąki pszennej
50 g semoliny
50 g miękkiego masła
2 jajka
12 g świeżych drożdży
3 łyżki śmietany 18%
szczypta cukru
1/2 łyżeczki soli

Do zrobienia ciasta użyłam mojego miksera stacjonarnego ale można wyrobić je ręcznie.
Ciasto jest bardzo łatwe do zrobienia i formowania. Lżejsze niż klasyczne ciasto kruche a również pyszne.

Do misy miksera przesiać mąkę i semolinę. Dodać masło i sól. Wymieszać hakiem do ciast. W tym samym czasie w miseczce rozmieszać drożdże z cukrem i śmietaną. Mieszankę dodać do mąki i wymieszać wszystko na jednolite miękkie ciasto.
Można je użyć natychmiast, można również przetrzymać je w lodówce do 2 dni. 
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni C.
3/4 ciasta użyć do wyłożenia formy na tartę. Wyłożyć nadzienie. Zalać polewą i ozdobić pozostałym ciastem (np. układając je w kratkę). Piec 35 minut. 

Nadzienie:

1 pęczek bowinki  (buraczki i liście)
4 ugotowane młode ziemniaki (można użyć więcej - tylko tyle zostało z obiadu:))
1 pęczek młodej cebulki ze szczypiorem
2 łyżki koperku
pół opakowania kremowego serka ( użyłam mascarpone)
małe opakowanie śmietany 18%
2 jajka
2 ząbki czosnku
pieprz, sól
2 gotowane na twardo jajka  (niekoniecznie)
łyżka oliwy lub masła

Botwinkę dokładnie myjemy i odrzucamy brzydkie liście. Buraczki odkrawamy, obieramy i kroimy na plasterki. Smażymy je na małym ogniu dodając pod koniec pokrojony czosnek i sól. Liście botwinki traktujemy jak szpinak. Sparzamy je we wrzątku przez 2 minuty i siekamy.  Możemy odparować przez chwile na patelni. Dodajemy serek, pół łyżki koperku, przyprawiamy sola i pieprzem.
Na cieście układamy ziemniaki przesypane posiekanym koperkiem i szczypiorem, na to wykładamy smażone buraczki a wszystko smarujemy botwinką z serem. Na brzegach układamy pokrojone w ćwiartki jajka. W misce ubijamy jajka ze śmietaną, pozostałym koperkiem oraz sola i pieprzem do smaku.  Zalewamy nadzienie. Wierzch posypujemy pokrojonymi w plasterki cebulkami.



Smacznego:)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...