wtorek, 18 października 2011

Bezy!!!

Jak obiecałam we wczorajszym wpisie podaję przepis na bezy.
Wiem, można je kupić w każdej cukierni i większości sklepów spożywczych. Ale jak dziś usłyszałam - to inny wymiar bezy. i moim zdaniem od czasu do czasu warto wykorzystać białka i upiec te kruche, lekkie pianki.
Przygotowałam je klasycznie - przynajmniej tak mi się wydaje. 
Podobne bezy piekłam wieki temu korzystając z bardzo starej książki kucharskiej w pensjonacie znajomych. Metoda jest ta sama. Ale nie pamiętałam proporcji. Metodą prób i błędów doszłam do obecnego ideału.
Jeśli lubicie kruche, chrupiące bardzo suche bezy - to przepis dla Was. 


Bezy

Proporcje:
1 białko kurze
60 g cukru
10 ml wody
szczypta soli.


Z wody i cukru w garnku o grubym dnie ugotowałam syrop.( Musiałam ugotować go do tzw "nitki" czyli chodziło o to by powstał gęsty syrop który gdy pomieszałam widelcem i podniosłam tenże do góry to spadająca ostatnia kropla pociągnęła za sobą nitkę).
W międzyczasie w mikserze stacjonarnym ubiłam na sztywno białka ze szczyptą soli. 
Gotowym syropem lejąc go ostrożnie zalałam białka cały czas miksując je na małych obrotach. Zwiększyłam obroty i ubijałam całość do przestudzenia - ok 20 minut.
Piekarnik nagrzałam do 110 stopni C.
Ponieważ nie jestem perfekcjonistką a jestem leniwa:) nałożyłam pianę łyżką i wyszły nieregularne wzgórki.
Suszyłam je w termoobiegu ok 3h. Zaraz po wyjęciu - jeszcze ciepłe były lekko ciągnące. Po wystudzeniu idealnie kruche, błyszczące - przepyszne.

Oczywiście można ubijać białka ręcznie - ale to zajmie więcej czasu.

Bezy najchętniej zjadamy solo. Ale wczoraj wymyśliłam Różowy Deser.



2 komentarze:

  1. Hej hej:) BArdzo lubię Twoje przepisy - zazwyczaj są proste i może je zrealizować przeciętna Polka ;) Ja aż tak dużo nie gotuję - moją pasją są herbaty:) Teraz trwają dni herbaty - pomyśłałam, że i Tobie dam znać, bo na stronie www.dniherbaty.pl w zakładce Herbata do Smaku jest fajne wyzwanie dla takich smakoszy jak Ty:) Trzeba dobrać ajbardziej odpowiednią herbatę do swojego przepisu, taką która podkreśli jego smak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i przy tym się uśmiechnąć :) Ja już zgłosiłem swój przepis na drinka herbacianego do konkursu "Herbata z dodatkami" Strasznie mi się też podoba spocik który znalazłem tutaj http://gruszkazfartuszka.blox.pl/2011/09/cynamonowe-slimaczki.html który promuje te dni herbaty :) Aż się człwoiek chce uśmiechnąć

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...