wtorek, 30 września 2014

Pomidorowa tarta tartain




Oto propozycja wręcz doskonała.
Cudowne lekkie ciasto i aromatyczne, ostatnie dojrzałe na słońcu polne pomidory. Skarmelizowane przypominają dżem pomidorowy - ale dodatek octu balsamicznego, tymianku i pieprzu dodaje im charakteru.
Zapraszam.



Tarta tartain z pomidorami

300 g mąki
150 g masła
150 g serka śmietankowego Almette (1 opakowanie)
ok 150 ml lodowatej wody

6 podłużnych pomidorów polnych
2 łyżki oliwy
pół łyżeczki pieprzu tłuczonego
pół łyżeczki tymianku
łyżka octu balsamicznego
szczypta soli
pół łyżeczki miodu
listki tymianku do dekoracji

Masło utarłam z serkiem na jednolitą masę  i schłodziłam w lodówce. Z wody i mąki zagniotłam luźne ciasto (jak na pierogi) i również je schodziłam.
Mocno zimne ciasto wyjęłam z lodówki i  je rozwałkowałam. Na środku położyłam kwadrat z serka i masła i założyłam wszystkie rogi do środka tak aby masa była zakryta . Na lekko posypanej mąką stolnicy rozwałkowałam ciasto na prostokąt ok 20 na 40 cm. Złożyłam je na 3 części (jak list urzędowy) i obróciłam o 90 stopni. Znów rozwałkowałam i znów złożyłam. Ciasto zawinięte w folię włożyłam do lodówki na 30 minut.wałkowanie i składanie powtórzyłam jeszcze 2 razy - czyli w sumie wałkowałam je 4 razy. 
Gotowe ciasto przed użyciem trzeba schładzać jeszcze ok 30 minut.
Piekarnik nagrzałam do 230 stopni C.

2 ceramiczne foremki o średnicy ok 15 cm wysmarowałam bardzo grubo oliwą. Pomidory pokroiłam w ćwiartki i ułożyłam w foremkach. Posypałam tymiankiem i polałam octem balsamicznym oraz miodem. Na sam koniec lekko oprószyłam sola i pieprzem.Piekłam pod grillem 6 minut. 
obnizyłam temperatre w piecu do 180 stopni C. Następnie nałożyłam na pomidory krążki ciasta o średnicy foremek i grubości ok 0.5 cm - lekko zawijając do środka brzegi. Posmarowałam ciasto wodą  i piekłam do zrumienienia ok 18 minut. Jeszcze gorące odwróciłam i każdą mini tartę ozdobiłam listkami tymianku oraz "kluseczką" ze zmrożonego Serka z Bazylią Almette.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Twoje uwagi ukażą się po zatwierdzeniu:)

Drukuj przepis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...